( 0 )

Köp- & leveransvillkor

Köp- & leveransvillkor

 

Alla priser är inklusive moms. www.oceanbutiken.se reserverar sig för prisändringar, slutförsäljning och eventuella faktafel som kan finnas på vår sida eller i våra annonser. Om du efter beställning inte erhåller en orderbekräftelse ber vi dig kontakta vår kundtjänst för att bekräfta att din beställning mottagits. Samtliga produkter i OCEANS sortiment kan beställas inom Sverige. Om du bor utanför Sverige tillkommer en kostnad på 150:-. Kontakta oss för mer info  För att handla på oceanbutiken.se måste du ha fyllt 18 år. 

Frakt

OCEAN använder sig av fast fraktpris eller fri frakt till din hemadress. Detta innebär att vi har fri frakt på alla beställningar överstigande 600 sek, understiger beställningen 600 sek blir fraktkostnaden alltid 79 sek. Vi levererar med DB SCHENKER privpak utan avi och kvittens. Leveranstiden är 3-5 dagar från beställningsdatum. Se ytterligare villkor nedan.

Hempaket/Företag dagtid mellan kl. 08:00 till kl. 16:00 utan kvittens (Schenker)

Levereras till din/er dörr och ställs av även om du/ni inte är hemma. Leverans sker under dagtid (08.00-16.00) vardagar. Du godkänner med detta fraktalternativ att du inte kvitterar leveransen. Kvittens anses ha lämnats när chauffören lämnat paketet. Du erhåller heller ingen avisering om när den kommer dock får du ett mail med din faktura då din order lämnar vår fabrik.

Det är viktigt att du/ni anger all information så som antal trappor och eventuell portkod i meddelandefältet när du slutför din beställning, här kan du även lämna en kommentar om vart du vill ha din leverans om du inte är hemma, t.ex. "i garaget" eller "lämna paketet i uterummet".

Viktigt även att ditt namn finns uppsatt direkt innanför porten om du har trappuppgång. Tänk på att beställningar över 65 kg vanligtvis levereras på halvpall. Om du bor i lägenhet eller om det inte finns möjlighet att lossa denna utanför din dörr kommer Schenker att ställa av den på närmsta lämpliga plats.

Du/ni kan få leverans även om du har porttelefon, men måste vid beställning lämna anvisningar i meddelandefältet så att vi kommer in i trappuppgången. Om vi av någon anledning inte kommer in i porten eller felaktigt angiven adress har lämnats så kommer Schenker att försöka kontakta dig för ytterligare leveransanvisningar, om de inte får tag på dig kommer paketet att gå i retur till oss.

Oceanbutiken står för transportrisken d.v.s. skador som kan uppstå under transporten till kund. Synlig skada ska alltid påtalas till chaufför/ombud på plats och noteras av denna, om det är möjligt med valt leveranssätt. Om produkten är skadad vid leveranstillfället ska detta anmälas omgående till Oceanbutikens kundservice (08-683 88 00). För att vi ska kunna reklamera skadan gentemot vår transportör behöver vi anmäla transportskadan till denne inom 1-3 dagar.

Faktura

Vi erbjuder fakturering till privatpersoner och företag mot en avgift på 29 sek per order. Betalningsvillkor 33 dagar netto. En faktura skickas till din angivna mailadress i samband med att vi skickar din order och du betalar enkelt till vårt Bank Giro. Leverans mot faktura sker enbart till folkbokförd (privatpersoner) eller registrerad (företag) adress. Vid första köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post.

Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning.

Vid försenad betalning utgår 50 sek i påminnelseavgift. Dröjsmålsränta utgår med 2 % per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso.

Ångerrätt - Nöjd Kund-garanti

Du har 14 dagars ångerrätt när du köper varor på internet inom Sverige. Ångerfristen börjar löpa när du tagit emot varan. Du har då rätt att skicka tillbaka varan och få pengarna tillbaka. 
Dessutom har vi på Oceanbutiken alltid nöjd kundgaranti, vilket innebär att du får pengarna tillbaka om du inte är nöjd med varan vid reklamation inom en månad. Minst 75 % av varan skall finnas kvar för att garantin ska gälla. Vi står för returfrakten.