Alla priser är inklusive moms. www.oceanbutiken.se reserverar sig för prisändringar, slutförsäljning och eventuella faktafel som kan finnas på vår sida eller i våra annonser. Om du efter beställning inte erhåller en orderbekräftelse ber vi dig kontakta vår kundtjänst för att bekräfta att din beställning mottagits. Samtliga produkter i OCEANS sortiment kan beställas inom Sverige. Om du bor utanför Sverige tillkommer en kostnad på 150:-. Kontakta oss för mer info  För att handla på oceanbutiken.se måste du ha fyllt 18 år.

Frakt

OCEAN använder sig av fast fraktpris eller fri frakt till din hemadress. Detta innebär att vi har fri frakt på alla beställningar överstigande 600 sek, understiger beställningen 600 sek blir fraktkostnaden alltid 89 sek. Vi levererar med DB SCHENKER privpak utan avi och kvittens. Leveranstiden är 3-5 dagar från beställningsdatum. Se ytterligare villkor nedan.

Hempaket/Företag dagtid mellan kl. 08:00 till kl. 16:00 utan kvittens (Schenker)

Levereras till din/er dörr och ställs av även om du/ni inte är hemma. Leverans sker under dagtid (08.00-16.00) vardagar. Du godkänner med detta fraktalternativ att du inte kvitterar leveransen. Kvittens anses ha lämnats när chauffören lämnat paketet. Du erhåller heller ingen avisering om när den kommer dock får du ett mail med din faktura då din order lämnar vår fabrik.

Det är viktigt att du/ni anger all information så som antal trappor och eventuell portkod i meddelandefältet när du slutför din beställning, här kan du även lämna en kommentar om vart du vill ha din leverans om du inte är hemma, t.ex. “i garaget” eller “lämna paketet i uterummet”.

Viktigt även att ditt namn finns uppsatt direkt innanför porten om du har trappuppgång. Tänk på att beställningar över 65 kg vanligtvis levereras på halvpall. Om du bor i lägenhet eller om det inte finns möjlighet att lossa denna utanför din dörr kommer Schenker att ställa av den på närmsta lämpliga plats.

Du/ni kan få leverans även om du har porttelefon, men måste vid beställning lämna anvisningar i meddelandefältet så att vi kommer in i trappuppgången. Om vi av någon anledning inte kommer in i porten eller felaktigt angiven adress har lämnats så kommer Schenker att försöka kontakta dig för ytterligare leveransanvisningar, om de inte får tag på dig kommer paketet att gå i retur till oss.

Oceanbutiken står för transportrisken d.v.s. skador som kan uppstå under transporten till kund. Synlig skada ska alltid påtalas till chaufför/ombud på plats och noteras av denna, om det är möjligt med valt leveranssätt. Om produkten är skadad vid leveranstillfället ska detta anmälas omgående till Oceanbutikens kundservice (08-683 88 00). För att vi ska kunna reklamera skadan gentemot vår transportör behöver vi anmäla transportskadan till denne inom 1-3 dagar.

Betalning

Klarna checkout

Oceanbutiken använder Klarna Checkout för privatkunder som handlar inom Sverige. Klarna Checkout presenterar i viss information för dig så snart du är identifierad. Vilken information du behöver ange för att uppnå identifiering kan variera mellan olika köptillfällen och kunder. Någon kreditupplysning tas aldrig direkt i Klarna Checkout utan vid behov beroende på det betalningsalternativ du har valt. Kreditupplysningar som tas av Klarna påverkar inte din kreditvärdighet och kan inte ses av andra som begär kreditupplysning om dig, t.ex. banker. Sedan du har identifierats uppvisar Klarna Checkout vilka alternativ som är tillgängliga för just dig. Faktura är förvalt som betalningsalternativ men du kan givetvis fritt välja något av de andra alternativen såsom direktbetalning via bank eller betalning med kort. Vilka alternativ som erbjuds kan växla från tid till annan. Du kan själv välja om du vill skydda din användning av Klarna Checkout med en PIN-kod.

Tillgängliga betalsätt i Klarna Checkout är: Faktura 14 dagar, Konto/delbetalning, kortbetalning och direktbetalning via din bank.

För information om din betalning kontakta Klarna.

Klarna faktura 14 dagar

Endast beställningar inom Sverige.

När du väljer att betala mot faktura är betalningsvillkoren 14 dagar och dessa hanteras av Klarna AB (fd. Kreditor Europe AB). En kreditupplysning sker på ditt personnummer.

OBS! vid försenad betalning påförs en påminnelseavgift på 60 kr som debiteras av vår samarbetspartner för fakturaservicen, Klarna AB. Om du råkat hinna få en påminnelsefaktura fast du har returnerat varor som av någon anledning inte hunnit bli behandlade och krediterade, meddela vår kundservice, så stryker vi påminnelseavgiften direkt.

Eventuella efterkrav hanteras av Klarna AB. Även en jämförelse mellan personnummer och din folkbokföringsadress görs för att säkerställa att personen verkligen är den han/hon utsäger sig för att vara. Det är därför viktigt att du fyller i alla dina adressuppgifter helt korrekt för att köpet skall kunna gå igenom. Läs gärna mer på www.klarna.se.

Klarna kontofaktura/delbetalning

Endast för beställningar inom Sverige.

Genom att välja betalsättet Delbetalning – Klarna kan du varje månad välja hur mycket du vill betala av på ditt belopp (lägst 50 kr) och kan alltid välja att betala av hela beloppet på en gång. Alla dina delbetalningsköp samlas på samma faktura. Betalning sker alltid den sista dagen i månaden, dvs. du kan alltid betala efter att du har fått din lön. Första betalningen sker i slutet av nästa månad! Årsränta 19,5%, aviavgift 29 kr. Läs kompletta villkor här.

 

Direktbetalning via din bank

Du loggar in via din bank och betalningen blir genomförd direkt. Inga extra avgifter tillkommer. Gäller Handelsbanken och Swedbank.

Kortbetalning

Hos oss är det möjligt att betala med VISA och Mastercard. Pengarna dras från kundens konto vid köptillfället. Inga extra avgifter tillkommer utöver din totalsumma i shoppingbagen. Vi genomför transaktionen i samarbete med Dibs och Danske Bank. Kortuppgifterna som överförs är krypterade. Oceanbutiken.se lagrar inga kortnummer. När du betalar med kort hanteras betalningen av vår betalningspartner DIBS för att garantera en snabb och säker betalning, all information skickas krypterad via säkrade servrar (SSL). Betalväxeln (DIBS) uppfyller kraven för PCI-DSS.

När du väljer att betala med kort så behöver du ange kortnumret, kortets giltighetstid samt CVC koden som är de tre sista siffrorna på kortets baksida. 3D Secure är en teknik för att verifiera att den som handlar med ditt kort på Internet verkligen är du. I och med att 3D Secure verifierar dig som kortinnehavare så är risken mindre att ditt kort används i bedrägligt syfte. Tekniken innebär att din kortutgivare eller bank identifierar dig när du använder dig av ditt kort i samband med köp på Internet. Du anger ett personligt lösenord eller kod vid köptillfället som via krypterad kommunikation kontrolleras av kortföretaget via en särskild säkerhetsserver.

 

Ångerrätt – Nöjd Kund-garanti

Du har 14 dagars ångerrätt när du köper varor på internet inom Sverige. Ångerfristen börjar löpa när du tagit emot varan. Du har då rätt att skicka tillbaka varan och få pengarna tillbaka.
Dessutom har vi på Oceanbutiken alltid nöjd kundgaranti, vilket innebär att du får pengarna tillbaka om du inte är nöjd med varan vid reklamation inom en månad. Minst 75 % av varan skall finnas kvar för att garantin ska gälla. Vi står för returfrakten.